Skip to menu

logo

News

Teaching the Word! Changing the World!

General

2025 Summer Vacation Dormitory Application Results

 

1. How to Check the Result (From Mon, June. 9) 

 

Go to TTGU Online Service(https://ams.ttgu.ac.kr/) and log in

Click “Dormitory Application”

-> If you have been assigned a dormitory,

the “Status” of the applied Year / Semester will appear as “Approved”.

If not assigned, it will appear as (application) “Returned”.

* Screenshot is available in the attachment.

 

 

2. Check-in / Check-out Schedule

 

Spring Resident Check-out

Fri, Jun. 27, until 2pm

Summer Resident Check-in

Fri, Jun. 27, after 2pm

Summer Resident Check-out

Fri, Aug. 22, until 2pm

*The check-in and check-out schedule may be subject to change depending on circumstances.

* Resident check-in is available after the dorm fee has been fully paid. (Except for TSMS full scholarship students)

* If you need to cancel your dormitory application, please notify the Business Office.

 

3. Dormitory Fee Payment

* Fee Payment Due: Mon, Jun. 9 ~ Mon, Jun. 23, 2025

* Please transfer the dorm fee by your name after dormitory assignment is announced.

*Bank Name: Woori Bank (우리은행)

*Account Number: 1005-580-209420

*Account Holder: 횃불트리니티신학대학원대학교

Yangjae: 570,000KRW (not including meals)

 

4. Notes for newly checking in (Except for those staying continuously since Spring 2025)

- Please submit your tuberculosis test certificate before check-in.

  (It takes about 5 days to receive the test results)

  Note:Results valid within 6 months of move-in date.

- Korean students, please also bring a copy of your resident registration certificate (주민등록등본).

- Please be sure to bring your own bedding.

 

5. Contact: Business Office 02-570-7366

 

2025 여름방학 기숙사생 선발 결과 안내

 

1. 선발 결과 확인 2025. 06. 09. ()

 

본교 Online Service (온라인서비스https://ams.ttgu.ac.kr/ 에 접속 후 로그인

 

 

기숙사신청” 메뉴 클릭

-> 선발된 경우신청한 학년도/학기 기숙사에 대한 “상태 

승인으로 표시되며

미 선발된 경우에는 “반려로 표시됩니다.

*스크린샷은 첨부파일을 참조해 주십시오.

 

2. 입실/퇴실 일정

 

봄학기 입사자 퇴실일

2025. 6. 27. () 오후2시 이전

여름방학 입사자 입실일

2025. 6. 27. () 오후2시 이후

여름방학 입사자 퇴실일

2025. 8. 22. (), 오후2시 이전

 

*입퇴실 일정은 상황에 따라 변경될 수 있음.

기숙사비 완납 시에만 입사 가능합니다.(TSMS 전액장학생은 제외)

입사를 취소하시는 경우에는 사무처에 알려주십시오.

 

3. 기숙사비 납부

* 기숙사비 납부: 2025. 6. 9. () ~ 6. 23. ().

* 선발결과 발표 후, 신청자 이름으로 입금해 주십시오

* 입금계좌: 우리은행 1005-580-209420 (예금주: 횃불트리니티신학대학원대학교)

- 양재기숙사: 570,000(식사불포함)

 

4새롭게 입사하시는 분을 위한 안내

(2025년 봄학기 부터 연속해서 머무는 분 외에는 모두 해당)

결핵 검사 진단서 입소시 제출해 주시기 바랍니다

   (입주 예정일로 부터 6개월 이내 결과 본 유효)

입주 시 한국 학생분들은 주민등록등본을 지참해 주시기 바랍니다.

침구류를 반드시 지참해 주시기 바랍니다.

 

5. 문의: 사무처 02-570-7366

 

횃불트리니티신학대학원대학교 사무처

Torch Trinity Graduate University Business Office