Spring 2023 Modular Course Registration
2023학년도 봄학기 모줄라 수강신청 안내
Modular Registration Period: May 8 (from 9:00) - May 12 (until 18:00)
모줄라 수강신청기간: 5. 8. (9:00 부터) - 5. 12. (18:00 까지)
*[미디어사역] PT2103 오디오 미니스트리 (6/22-7/11) 과목이 추가되었습니다.
L |
P |
Code |
Sec |
Course Title |
과목명 |
Crd |
Professor |
Schedule |
K |
ThM |
PT7020 |
1 |
Spiritual Practices |
영성훈련 |
(1) |
이강학 |
6/27-6/30 (★12명 정원 제한) |
K |
MDiv |
CC5035 |
1 |
Counseling of Post-COVID Era |
포스트 코로나 시대의 상담 |
(2) |
장동진 |
6/26-7/14 Zoom (월/화/목 19:30-21:00, 7/14 마지막 금요일 수업 있음) |
K |
MDiv |
MI1328 |
1 |
Arabic (Beginner's Level) |
초급 아랍어 |
(2) |
박미애 |
6/29-7/20 (월/화/목 16:00-18:30) |
K |
MDiv |
PT2103 |
1 |
Audio Ministry |
오디오 미니스트리 |
(2) |
김재환 |
6/22-7/11 Zoom (월/화/목 18:00-21:00, 토 6/24 or 7/15 현장실습-자율선택) |
K |
MTS |
MI1325 |
2 |
Mission Internship I |
선교 인턴십 I |
(3) |
박형진 |
박형진 교수와 개별확인 (hj.park@ttgu.ac.kr) |
E |
MDiv |
ST7661 |
1 |
Theology of Evil and Suffering |
고통과 악의 신학 |
(2) |
Nate Shannon |
6/26-7/7 Zoom (Mon-Fri, 8:00-10:50, 7/5 No Class) |
E |
MACC |
CC5810 |
1 |
Career Counseling |
진로상담 |
(3) |
Sunmi Hwang |
6/22-7/3 (Mon-Fri, 10:00-16:00) |
E |
MTS |
MI1325 |
1 |
Mission Internship I |
선교 인턴십 I |
(3) |
HJ Park |
Contact Dr. HJ Park (hj.park@ttgu.ac.kr) |
E |
MEd |
ED6513 |
1 |
Practical Field Education I |
교육현장실습 I |
(0) |
Sinai Chung |
6/19-6/23 (Mon-Fri) |
E/K |
MEd |
ED6524 |
1 |
Practical Field Education II |
교육현장실습 II |
(1) |
Sinai Chung |
6/24-7/24 강의계획서 참조 |
E/K |
MDiv |
MI5622 |
1 |
Area Studies: Religion, Culture & Mission in Indonesia |
인도네시아 지역연구: 종교와 문화, 그리고 선교 |
(2) |
EC Kim, |
6/26-7/3 인도네시아 아웃리치 |
1. Course Registration Procedure
1) Log in the Online Service (ams.ttgu.ac.kr).
2) Click on “Course > Course Registration Add/Drop” on the left menu.
3) Select the modular course and click the “Course Registration, Add/Drop” button.
2. Tuition fee information
1) If the total number of credits taken is within the academic load, no additional tuition fees will be charged.
2) Additional tuition fees must be paid in the following cases:
-If the number of total credits exceeds the academic load (up to 2 crd/up to 3 crd for MDiv).
-If you’re paying tuition fees per credits for the current semester (including Expat students).
-Additional tuition fee payment: May 17-19
Note: Please be aware that if the minimum number of students required for a course is not met at the end of the course registration period, the course may be cancelled. (Minimum number of students required per course: 5)
Modular Add/Drop period: Jun 5-9
1. 수강신청방법
1) 온라인서비스에 로그인합니다. (ams.ttgu.ac.kr)
2) 왼쪽 메뉴 중 “수강정보 > 수강신청/수강정정”을 클릭합니다.
3) 수강신청하고자 하는 모줄라 과목을 선택한 후 "수강신청/수강정정" 버튼을 클릭하여 저장합니다.
2. 수강료 안내
1) 총 수강신청학점이 학기당 이수학점 이내인 경우 별도의 수강료가 부과되지 않습니다.
2) 다음의 경우에는 초과등록금을 납부하여야 합니다.
-학기당 이수학점을 초과하여 수강하는 경우 (최대 2학점, MDiv는 최대 3학점까지)
-이번 학기에 학점당 등록금을 납부하는 경우 (Expat 학생 포함)
-초과등록금 납부기간: 5/17-5/19
주의: 수강신청기간 종료 시점에 최소수강인원이 미달될 경우 폐강될 수 있습니다. (과목별 최소수강인원: 5명)
모줄라 수강정정기간(예정): 6/5-6/9
문의: 교학처 담당자 이원희 (wh.lee@ttgu.ac.kr, Tel. 02-570-7369)